dissabte, 4 de març del 2017

DELS OLIS I SABONS A LES TAPES I LES COPES

M'han fet una consulta sobre els origens d'aquest establiment i del billar que resisteix el pas del temps. Avui és un bar més de tapes, es diu Tribal Cafè. En la meva infantesa havia estat una botiga d'olis i sabons, crec que es deia Salat o Salart, al menys a casa meva en deien Can Salat. El rètol on hi ha el billar, feliçment conservat i respectat, és antic i, de fet, hi havia escrit el nom de l'establiment.

Més endavant es va convertir en un adroguer, hi havia un munt d'adroguers al barri, a la cantonada del davant n'hi havia un altre. Crec que els propietaris eren de Vilafranca del Penedès o de les rodalies. El billar es va pintar més endavant, quan va ocupar l'establiment una botiga especialitzada en jocs de taula i, sobre tot, en billars.

També hi va haver una botiga de llenceria, cotilles i la resta, recordo haver-hi comprat alguna cosa però no tinc gaire clar si la cotilleria va ser abans o després dels billars. Avui el carrer Blai ha canviat molt i seria interessant poder fer un inventari acurat dels diferents establiments que han anat ocupant els diferents baixos de la zona, de molts dels quals costa trobar informació.


3 comentaris:

Tot Barcelona ha dit...

Creo que se llamaba Salart.
Salat era el nombre del guardamuebles, Guarda-todo- con un par de portalones verdes en el chaflán, que había en la calle Lérida, frente al colegio, y que hoy es un hotel.
Una abraçada.

Jaume ha dit...

Jo estic fent el inventari de totes les cases del barri. Les botigues actuals i les que varen ser. Son els "famosos" arxius, ara tambe a Caminants.

Cuinetes-Carme ha dit...

A casa deiem Sr. Salat. Venien oli a granel.